| |
OskarSm | 28.03.2013 13:35:34 |

Grupa: Administrator 
Numer klatki: 12B
Posty: 73 #1288236 Od: 2013-3-28
| Witam,
Propozycja zamontowania lampy sygnalizacyjnej informującej o aktywności bram wjazdowych.
Co raz więcej z nas korzysta z miejsc garażowych i parkingowych, a co za tym idzie dochodzi do sytuacji w których nieświadomie zamykamy/otwieramy sobie bramy próbując wjechać/wyjechać.
Brama na zewnątrz działa dość "topornie" i działa ze sporym opóźnieniem, natomiast brama garażowa przez swój spory zjazd jest dość niebezpieczna w momencie kiedy na przeciw siebie znajdą się dwa samochody. (wyjazd z niej wymaga prędkości, a widoczność jest ograniczona)
Sygnalizacja taka na pewno dodałaby sporo bezpieczeństwa dla pieszych którzy często nieświadomie wychodzą prosto przed samochód.
Temat pozostawiam jednak pod dysksuję, bo nie wiem czy to tylko moje "widzimisie" czy większy problem.
Coś tego typu:
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
|
| |
MH | 29.03.2013 15:07:51 |

Grupa: Użytkownik
Numer klatki: 12B
Posty: 63 #1289912 Od: 2013-3-29
| Jestem jak najbardziej za. Brama na parking zamyka się dość powoli, a dodatkowo omyłkowe wciśniecie pilota po raz wtóry, skutkuje jej zatrzymaniem i ruchem w przeciwnym kierunku Dobrze by też było, aby brama na parking nie miała tak wczesnego "skoku", czyli nie zwalniała przy otwieraniu już w 1/3 drogi. |
| |
Ariku | 09.06.2013 11:02:11 |

Grupa: Użytkownik
Numer klatki: 12A
Posty: 8 #1481232 Od: 2013-6-9
| [quote]Dobrze by też było, aby brama na parking nie miała tak wczesnego "skoku",[/quote] Zgadzam się z tym, warto byłoby coś z tym zrobić. |
| |
MN | 03.11.2013 23:36:47 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 5 #1645200 Od: 2013-11-3
| czy ktoś ten problem zgłaszał do zarządcy budynku? Jaka była informacja zwrotna od zarządcy? |
| |
OskarSm | 04.11.2013 10:36:02 |

Grupa: Administrator 
Numer klatki: 12B
Posty: 73 #1645463 Od: 2013-3-28
| Zgłaszałem zaraz przy wprowadzeniu się dwa lata temu i jakoś w zeszłym roku. Bez odzewu.
Poza naszymi bramami nie widziałem jeszcze nigdzie bram wjazdowych bez lampy sygnalizacyjnej. |
| |
MH | 04.11.2013 11:26:50 |

Grupa: Użytkownik
Numer klatki: 12B
Posty: 63 #1645516 Od: 2013-3-29
Ilość edycji wpisu: 1 | Ostatnio miałem przykład tego, że lampa powinna być. Wracając na parking, żona uruchomiła bramę dojeżdżając do bloku. Gdy dojechaliśmy do bramy okazało się, że w bramie stoi już samochód, któremu zaczęliśmy zamykać bramę w trakcie wyjeżdżania. Jest to niebezpieczne. Pomijam to, że mechanizm jest wyjątkowo toporny, siłownik za słaby, brama rachityczna, a fotokomórka tylko z jednej strony. Konieczność zastosowania sygnalizacji wynika z przepisów Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie z § 42.2., który mówi
"Zapory ruchome na przejściach i dojazdach powinny mieć oznakowanie widoczne w ciągu całej doby oraz sygnalizację świetlną lub dźwiękową zmiany położenia ich ramion.".
Kontaktowałem się w ten sprawie ze znajomym inspektorem budowlanym i potwierdził, że bramy rolowane i przesuwne nie wymagają lampy, natomiast brama uchylna, jaką mamy na parkingu, już takowej wymaga (co wynika z w/w przepisu). |
| |
Riko | 06.11.2013 15:03:14 |

Grupa: Użytkownik
Numer klatki: 12B
Posty: 21 #1649331 Od: 2013-4-2
| Również miałem taką sytuację....ktoś mi przed nosem zamykał bramę  |
| |
MH | 06.11.2013 15:29:33 |

Grupa: Użytkownik
Numer klatki: 12B
Posty: 63 #1649359 Od: 2013-3-29
Ilość edycji wpisu: 2 | Sprawa bramy garażowej nie dawała mi spokoju i zaglądnąłem do materiałów z dawnego szkolenia dotyczącego dyrektywy maszynowej. W rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 21 października 2008r. w sprawie zasadniczych wymagań dla maszyn można znaleźć trzy ważne rzeczy:
1. Brama jest maszyną bo spełnia zapis § 3.1. w/w rozporządzenia, który mówi, że maszyna to "zespół wyposażony lub który można wyposażyć w mechanizm napędowy inny niż bezpośrednio wykorzystujący siłę mięśni ludzkich lub zwierzęcych, składający się ze sprzężonych części lub elementów, z których przynajmniej jedna jest ruchoma, połączonych w całość mającą konkretne zastosowanie".
2. § 20.3 Mówi, że operator - w naszym przypadku kierowca, powinien z każdego stanowiska sterowania "mieć możliwość upewnienia się, że w strefach niebezpiecznych nie przebywają osoby, lub układ sterowania powinien być zaprojektowany i wykonany w sposób uniemożliwiający uruchomienie, jeżeli jakakolwiek osoba znajduje się w strefie niebezpiecznej." Przepis ten ma szczególnie zastosowanie do bramy na parking, gdzie skrzydło bramy może otwierając się uderzyć kogoś lub coś znajdujące się od strony parkingu (nie ma tam fotokomórek).
3. § 21.1: Jeżeli nie jest możliwe spełnienie wymagań, o których mowa w par.20.3 "system sterowania powinien być zaprojektowany i wykonany w taki sposób, aby uruchomienie maszyny było każdorazowo poprzedzane akustycznym lub optycznym sygnałem ostrzegawczym."
W moim przekonaniu, brama otwierana pilotem z parkingu, gdy nie widzimy co jest na górze, nie mówiąc już o terenie przed bramą, wymaga ostrzeżenia potencjalnie przebywających tam osób postronnych, które mogą znaleźć się świetle bramy lub w bezpośredniej jej bliskości. Ten sam schemat możemy w zasadzie zastosować przy bramie na parking. Oba układy sterowania z pewnością mają wyjście na lampę, a sama lampa nie jest zbyt dużym kosztem. Nie wiem więc dlaczego nie była zamontowana od początku. |
| |
Admin | 17.11.2013 10:49:33 |
Grupa: Administrator 
Numer klatki: 12B
Posty: 12 #1659687 Od: 2013-3-28
| Lampy sygnalizacyjne zamontowane. Dziękujemy.
Temat zamknięty. |